uz-logo-pion-2.png

Aktualności

Komunikat Konferencyjny nr. 1

24.09.2025

IV OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA PSYCHOLOGII KLINICZNEJ DZIECI I MŁODZIEŻY

Od diagnozy do zmiany – integracja podejść w pracy klinicznej z młodymi pacjentami

28-29.05.2026 r., Zielona Góra

Komunikat 1

Szanowni Państwo,

Z przyjemnością zapraszamy do udziału w IV Ogólnopolskiej Konferencji Psychologii Klinicznej Dzieci i Młodzieży. Tegorocznym tematem przewodnim konferencji jest „Od diagnozy do zmiany – integracja podejść w pracy klinicznej z młodymi pacjentami”.

Celem konferencji jest stworzenie przestrzeni do wymiany wiedzy i doświadczeń w zakresie diagnozy, planowania i prowadzenia interwencji psychologicznych wobec dzieci i młodzieży w różnych kontekstach klinicznych. Pragniemy połączyć perspektywę naukową i praktyczną, prezentując najnowsze wyniki badań, rekomendacje oparte na dowodach (EBP) oraz sprawdzone rozwiązania stosowane w pracy klinicznej.

Zapraszamy psychologów, psychoterapeutów, psychiatrów, pedagogów, pracowników socjalnych oraz wszystkich specjalistów i studentów zainteresowanych zdrowiem psychicznym dzieci i młodzieży. W programie przewidujemy wykłady plenarne, referaty w ramach sesji tematycznych, warsztaty praktyczne oraz sesje posterowe, które umożliwią uczestnikom zarówno pogłębioną refleksję, jak i rozwój konkretnych umiejętności.

Obszary tematyczne konferencji obejmują m.in.:

  1. Diagnoza kliniczna i psychopatologia rozwojowa – metody oceny stanu psychicznego dzieci i młodzieży, podejście transdiagnostyczne, integracyjne modele diagnozy, narzędzia diagnostyczne, aktualne wytyczne i wyzwania praktyczne.
  2. Psychoterapia i interwencje psychologiczne – integracyjne podejścia terapeutyczne, metody poznawczo-behawioralne, psychodynamiczne, humanistyczno-egzystencjalne i systemowe.
  3. Zdrowie psychiczne w kontekście rodzinnym i społecznym – rola rodziny, szkoły i rówieśników w procesie wsparcia oraz mechanizmy interakcji systemowych.
  4. Mechanizmy zmiany i czynniki leczące – psychologiczne procesy wspierające adaptację i rozwój, motywacja do zmiany, rola relacji terapeutycznej.
  5. Interwencje profilaktyczne i psychoedukacja – programy wspierające zdrowie psychiczne, zapobieganie zaburzeniom i wczesna interwencja.
  6. Zdrowie psychiczne w dobie cyfrowej – wpływ mediów cyfrowych, środowiska online i nowych technologii na funkcjonowanie emocjonalne dzieci i młodzieży.
  7. Studia przypadków i innowacyjne projekty – prezentacje praktycznych doświadczeń, programów terapeutycznych i badań empirycznych w pracy klinicznej.

pobierz_pdf_2.jpg

fundusze_eu.png